Sunday, April 19, 2009

Mrs Teapot

Bagi sesiapa yang pernah berjumpa dengan Farah, tentu tahu bagaimana Farah yang sebenarnya. Farah berbadan gempal dan tinggi. Silap hari bulan, orang boleh menyangka Farah ‘mak orang’. Disebabkan tubuh badan Farah yang besar, Farah sering diejek semasa di sekolah menengah. Ada sekumpulan pelajar lelaki yang gemar menggelar Farah sebagai Mrs. Teapot. Farah berasa amat malu dengan panggilan itu.

Tetapi hari ini, setelah kejayaan Farah mengusahakan Mufin Manja, Farah sudah tidak berasa malu dengan gelaran itu. Malah Farah menganggap nama Mrs. Teapot itu membantu mempromosikan Mufin Manja. Tentu bekas rakan-rakan sekolah Farah bertanya, Mufin Manja? Yalah, Mrs. Teapot sudah menjadi usahawan mufin. Oh ya? Jadi perbualan seperti ini berterusan seperti surat berantai. Mereka mengusik Farah sekali gus mempromosikan Mufin Manja.

Farah menganggap kekurangan Farah (kerana berbadan gempal dan tidak menarik) bukan halangan bagi Farah mengukir kejayaan. Kejayaan ialah milik sesiapa sahaja yang ingin berusaha.

Usaha tangga kejayaan!”

No comments:

Post a Comment